Skip to content
nimble_asset_pakkeshop-header-2

10 gode grunde til at handle med Kina

Det er ingen hemmelighed, at en virksomhed skal handle der hvor der er vækst. Det er nok heller ikke nogen hemmelighed at Kina er et af de lande, der i løbet af de sidste 30-40 år, har oplevet en ekstrem vækst. Derfor kan der være gode årsager til at begynde at sende pakker til Kina, hvis du allerede i dag lever af at sende varer ud af huset.

Udnyt efterspørgslen – send pakker til Kina allerede i dag!

I takt med at Kina har oplevet en massiv økonomisk vækst i løbet af de sidste årtier, er der naturligvis kommet en bedre velstand i landet. Faktisk er den kinesiske middelklasse nogle af de mest købestærke folk i verden. Det betyder at du har uanede muligheder for indtægt, hvis du tilpasser din virksomhed til dette marked.

Ud over at kineserne er ekstremt købestærke, er der også kommet en større interesse for importerede varer. Det gælder de ”traditionelle” luksusvarer som mærketøj og kunst, men også pyntegenstande, elektronik og møbler har høj kurs i Kina. Det at importere varer signalerer en vis form for økonomisk velstand, og lige netop derfor er disse varer ekstremt eftertragtede. Så hvis du ikke allerede sender pakker til Kina, så bør du hurtigst muligt få kørt din forretning i stand til dette marked!

Hvad efterspørger Kina?

Generelt set efterspørger kinesere alt det der ikke kan fås i Kina. Det drejer sig typisk om ting af kulturel værdi. Lige netop her er det særligt godt at være en dansk virksomhed. H.C. Andersen er fast indslag i det kinesiske pensum, og vores alle sammens Hans Christian var én af de eneste udenlandske forfattere, der ikke blev underlagt censur (med undtagelse af kejserens nye klæder).

Det kan virke irrelevant i en forretningssammenhæng, men det er det langt fra. Det har resulteret i at mange kinesere føler, at de har et tilhørsforhold til Danmark, den danske kultur – og naturligvis H.C. Andersen. Nordisk design er ekstremt populært i Kina, ligesom dansk producerede smykker også bliver revet væk fra hylderne. Særligt rav er eftertragtet blandt kineserne, men generelt set er alt hvad der er ”dansk produceret” eftertragtet.

send pakker KIna

Hvis du har en forretning hvor du sælger dansk design, er det derfor oplagt at begynde at sende pakker til Kina, for både at blive en del af markedet, men også for at kunne øge din avance. Ofte er disse varer nemlig meget dyre i Kina, hvorfor mange vælger at ”parallelimportere” til eget forbrug.

Hvor lang tid tager det at sende pakker til Kina?

Det største problem med at eksportere til Kina, er uden tvivl at der er en lang leveringstid. Du kan nærmest ikke komme længere væk, og det resulterer i at varerne kan være meget længe undervejs.

Du kan vælge forskellige løsninger afhængig af dit behov, og leveringstiden kan hedde alt imellem 2 hverdage til 2 måneder. For at ramme de 2 hverdage, vil det være nødvendigt med ekspreslevering via fly. Det er en dyr leveringsmetode for dig som virksomhed, og det vil være langt billigere at få leveret varerne via skib. Her kan du få fragtet varer til relativt få penge, med den rette planlægning.

Når du sender pakker til Kina via skib, vil du kunne få en bedre pris hvis du laver en større levering. Overvej at fragte hele containere af sted, da det er den billigste løsning på længere sigt. Hvis du kontakter den danske ambassade i Kina, er de ofte behjælpelige med at få sat et fjernlager op til dig.

På denne måde kan du sørge for en fast leverance af dine mest populære produkter, uden at det behøver ruinere dig.

Først til mølle!

Den danske eksport til Kina er stadig relativt begrænset i dag. Dette skyldes til dels de høje omkostninger ved at sende pakker til Kina, men også at mange danske virksomheder endnu ikke har indset potentialet. Det betyder at det er det perfekte tidspunkt for dig at etablere dit brand.

Hvis du allerede har muligheden for at sende varer – eksempelvis via en webshop – vil du for relativt få midler kunne tilpasse den til det kinesiske marked. Hvis du tilføjer et fjernlager i Kina, får en effektiv fragtservice både fra Danmark til Kina, men også indenfor Kinas grænser, og runder pænt af med et par eksklusive danske designs, så står du med en rigtig god case i hånden.

Hvis du ikke selv producerer de varer du sælger, så overvej at lave et samarbejde med nogle danske producenter. Så kan du sikre en jævn strøm af produkter, så du altid har noget på lager til de købelystne kinesere. Og hvis du producerer noget selv, så sørg for at få markedsført det ordentligt. Investér i nogle lækre billeder, undersøg mulighederne for diverse certificeringer (gerne danske, og gerne bæredygtige), og sørg for at få sat det hele på din shop så snart du kan.

Har du allerede produktionen, og har du allerede din shop sat op på kinesisk? Så sørg for at få etableret en fragtrute så hurtigt som muligt, og hvis du er i tvivl om hvordan du gør – så tag fat i os, så vi kan hjælpe dig videre. Alle vores samarbejdspartnere har mange års erfaring indenfor international fragt, og vi hjælper dig gerne med at få sendt pakker til Kina i en lind strøm, så du kan udnytte din virksomheds fulde potentiale.