Hvis du leder efter en løsning indenfor fragt, der ikke involverer at du er medvirkende til at ødelægge miljøet, så kan det være en fordel for dig at tage et nærmere kig på Bring.

Bring er én af de største Skandinaviske logistikvirksomheder, og de er meget bevidste om det ansvar der følger med. Faktisk har de en målsætning om at være CO2 neutrale i 2025 (hvilket er 25 år før mange andre i branchen). Det gør de ved at sørge for at optimere deres ruter og deres biler – men de tager faktisk også skridtet videre.
CO2 neutral fragt med elbiler
Bring er én af de mest innovative logistikvirksomheder når vi ser på miljøet. De er konstant på jagt efter alternative biler til deres flåde, og det har resulteret i at de i dag har over 1200 elbiler i deres koncern. De er også blandt de få firmaer i verden der bruger brintdrevne lastbiler, så der er ingen tvivl om at vedvarende energi er højt på dagsordenen i bestyrelseslokalet. Blandt andet var Bring nogle af de første til at lægge bestillinger på den omtalte Tesla Semi, ligesom de var blandt de første til at indføre brintelektriske lastbiler i Norge.
Bring tager hul på fremtiden
Man kan næsten ikke undgå at lægge mærke til, at langt de fleste fragtfirmaer i dag har en målsætning om at opnå CO2 neutral fragt. Men det er de færreste der bruger lige så meget tid og energi på det som Bring, som konstant tester nye tiltag, teknologier og køretøjer. Det betyder bl.a. at de vil udskifte deres varebiler til el-biler, ombygge eller købe lastbiler der drives af biogas og elektricitet, og bruge biogas og HVO til deres langturstransport.
Udover en intensiv modernisering af deres flåde, er de også ved at omdanne deres distributionscentre og lagerterminaler til en mere co2 neutral profil.
En ambitiøs målsætning inden for rækkevidde
Som nævnt tidligere var det en målsætning at virksomheden skulle være CO2 neutral i 2025. Men dette mål er rent faktisk nedjusteret. Deres oprindelige målsætning var længere frem i tiden, men grundet en ekstremt effektiv omlægning i løbet af de sidste par år, har de nu gjort den endnu mere ambitiøst – og umiddelbart ser det ud til at den er realistisk.
Indtil videre har Bring altså formået at gøre alvor af deres ord, og det ser ikke ud til at de har tænkt sig at stoppe nu. Blandt andet kommer alle deres chauffører på ekstrauddannelse med henblik på at køre mere økonomisk, ligesom de har gjort det til en dyd at de ikke vil gå på kompromis med prisen, blot for at gøre deres virksomhed miljøvenlig. Det betyder altså at du kan nyde alt det grønne – uden at skulle betale ekstra for det.
Bliv CO2 neutral og sælg mere
Som virksomhedsejer kan det godt være svært at se idéen i en mere miljøvenlig fragt. For selvom vi alle gerne vil være bedre ved miljøet, så er det jo desværre ofte en anelse dyrere end på den gode gammeldags facon. Men det kan faktisk vise sig at være en god investering for dig, da en mere miljøvenlig profil vil komme til at styrke dit brand.
Man skal endelig ikke være i tvivl om at miljø fylder mere og mere i folks bevidsthed. Og hvis du om nogle år kan tilbyde CO2 neutral fragt, så kan det lige præcis være én af de ting der er med til at få dig et par skridt foran konkurrenterne. Derudover er det faktisk ikke dyrere hos Bring, så det er ikke fordi det behøver koste dig ekstra her og nu. Dét at du kan tilbyde dine kunder en mere bæredygtig leveringsmetode, kan meget vel være dette årtis bedste nyhed til webshops. Særligt når det ikke er noget du behøver koncentrere dig yderligere om, end at vælge den rigtige fragtmand til jobbet.
Slip for besværet med miljøzonerne med grøn fragt
En anden fordel er også, at flere og flere storbyer er begyndt at indføre miljøzoner. Og selvom det ikke er noget du i første omgang mærker til, betyder det at de traditionelle fragtfirmaer er nødt til at køre omveje, læsse om – eller noget helt tredje, for at få dine forsendelser ud til dine kunder. I princippet kan du jo være ligeglad, men desværre resulterer det ofte i højere omkostninger for dig som afsender.
Hvis man bruger et fragtfirma der kan køre i miljøzonerne er du ude over disse problemer, og kan i sidste ende betyde at du sparer penge. Dette er noget som mange allerede mærker nu, og det kommer med garanti kun til at blive et større problem i fremtiden, i takt med at miljøzoner vinder indpas overalt.
Der er ingen tvivl om at det kan være en god idé at skabe mere ”grønt” i virksomheden. Det kan skabe mere salg, øge tilliden til dit brand, være det der adskiller dig fra konkurrenterne – og det bedste af det hele er, at du ikke nødvendigvis behøver gøre alting selv. I tilfældet med Bring kommer du til at nyde godt af deres arbejde, så du slipper for selv at skulle opfinde den dybe tallerken.
Næste gang du skal ordne forsendelser, kan du derfor med fordel tage et kig på Bring – og hvis du vil være sikker på at få den bedste pris på dine grønne pakker, så husk at tage et kig på vores beregner nu du er i gang. Vi holder den som altid opdateret løbende, så du altid får de korrekte priser. Hvis du har nogle specielle ønsker eller behov, så er vi også altid leveringsdygtige her. Vi er ikke mere end et klik væk hvis du bruger vores chatfunktion, og alternativt er du selvfølgelig altid velkommen til at ringe til os, hvorefter vi hellere end gerne vil hjælpe dig videre.